Indholdet på denne side vedrører regeringen Lars Løkke Rasmussen I (2009-11)

LLR Britisk-nordisk-baltisk topmøde i London 19.-20. januar

Regeringscheferne fra Storbritannien, de fem nordiske og tre baltiske lande mødes til topmøde i London den 19.-20. januar 2011.

Formålet er at drøfte de fælles udfordringer, som de nordeuropæiske økonomier står overfor – særligt når det gælder vækst og beskæftigelse. Der vil især være fokus på at udveksle erfaringer og udvikle nye ideer mellem de ni lande – f.eks. på områder som teknologi, innovation og grøn vækst.

Mødet har en anderledes form end normale politiske topmøder. Bl.a. vil en række fremtrædende repræsentanter for landenes erhvervsliv og organisationer deltage i selve drøftelserne. Fra dansk side deltager blandt andet en række medlemmer af Vækstforum i erhvervsdelegationen: Ulla Brockenhuus-Schack, Harald Børsting, Niels B. Christiansen, Lars Nørby Johansen, Jørn Neergaard Larsen, Lars Rohde og Peder Tuborgh. Herudover deltager Anders Eldrup også i topmødet.

Statsminister Lars Løkke Rasmussen udtaler:

”Jeg ser meget frem til mødet i London, som er en god lejlighed til at udveksle erfaringer og udvikle ideer i forhold til de fælles udfordringer, som de ni lande står overfor – særligt når det gælder vækst og jobskabelse. Det er en forudsætning for at fastholde og udbygge vores velfærdssamfund. Mødet flugter således meget fint med arbejdet i regeringens Vækstforum.”

Yderligere oplysninger: Pressechef Michael Helbo, 33 92 22 22.